سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

تجلیل از برگزیدگان برنامه «بچه مرشد» | برنامه‌ای برای کودک و نوجوان با ترویج آموزه‌های اخلاقی شاهنامه

  • کد خبر: ۲۳۶۲۹۶
  • ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱
تجلیل از برگزیدگان برنامه «بچه مرشد» | برنامه‌ای برای کودک و نوجوان با ترویج آموزه‌های اخلاقی شاهنامه
معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: «بچه مرشد» با هدف ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی و مبتنی بر آموزه‌های اخلاقی شاهنامه و همچنین آشنایی نسل جدید با اساطیر ایرانی تولید شده است.

 به گزارش شهرآرانیوز، سیدجلیل بامشکی، درباره پویش ملی «بچه مرشد» اظهار کرد: برنامه پویش ملی «بچه مرشد» به سفارش شهرداری مشهد و با همکاری شبکه کودک تهیه و این برنامه به مناسبت «دهه ادب و حماسه» از شبکه کودک پخش شد.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه با هدف ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی و مبتنی بر آموزه‌های اخلاقی شاهنامه و همچنین آشنایی نسل جدید با اساطیر ایرانی تولید شده است.

معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد افزود: به مناسبت دهه ادب و حماسه ایران اسلامی، و در روز (۲۵ اردیبهشت ماه) همزمان با بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، عوامل این برنامه به مدت ۱۰ روز در آرامگاه فردوسی و حرم مطهر رضوی حضور و ویژه برنامه سه ساعته برای کودکان و نوجوانان با موضوع شاهنامه اجرا کردند که یکساعت از این برنامه به صورت زنده از شبکه کودک پخش شد.

بامشکی تصریح کرد: در قالب این برنامه به کودکان و نوجوانان، کتاب‌هایی با محتوا داستان‌های شاهنامه نیز معرفی می‌شد؛ در طی این برنامه کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های شاهنامه می‌توانند از ابتدای اردیبهشت ماه تا عید غدیر در پویش ملی «بچه مرشد» شرکت و به صورت ویدئویی و در قالب  نقل از  داستان‌های شاهنامه، محتوا تولید و آثار خود را برای این برنامه  ارسال نمایند.

وی بیان کرد: در این پویش ملی، بیش از هزار نفر از کودکان و نوجوانان، آثار خود را ارسال کردند و از این تعداد، ۲۰۰ آثار انتخاب و در کانال شاد به رای گیری گذاشته شد و در نهایت ۲۰ آثار به عنوان منتخب این مسابقه برگزیده شدند.

معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: اختتامیه پویش ملی «بچه مرشد» به مناسبت ویژه برنامه عید غدیر از شبکه کودک پخش شد و از منتخبان این مسابقه تجلیل به عمل آمد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->